Емпатичните кукли – за игра и терапия

Picture 1 

Емпатичните кукли не са просто играчка. Те са уникални и всяка има свой индивидуален чар. Лицата са изразителни, като специално внимание е обърнато на очите. Те са разположени така, че откъдето и да ги погледнете, оставате с усещането, че куклата Ви гледа. Поддържането на пряк зрителен контакт е изключително важно комуникативно умение, особено за децата от аутистичния спектър.

Долната част на всяка кукла е с пълнеж от зърнест гранулат, за да се наподоби усещането от гушкане на истинско бебе. Изработени са от меки, лесни за почистване и приятни на допир материали. Крайниците са гъвкави и позволяват имитиране на реалистични действия (сядане, прегръщане и др.). Някои от куклите имат дори реалистични полови белези.

 

 

logostore 2

 

 

Част от моделите имат специален джоб в тялото си, наречен Human Touch®, в който могат да се поставят различни стимулиращи сетивата аксесоари. Например: торбичка с приятни аромати (билки, подправки или кърпички, напоени с парфюма на мама или тате), които да предизвикат чувства или спомени. В допълнение се предлага и специален модул, който симулира сърдечен ритъм, за да направи преживяването още по-реалистично.

Емпатичните кукли ще очароват децата и ще запленят тяхното въображение. Малчуганите ще им измислят имена, възраст, семейство, какво харесват или не, различни случки, приключения, мечти, вярвания и т.н.

Те ще се грижат за любимия си приятел – ще „хранят“ куклата, ще я преобличат, приспиват, прегръщат, утешават, ще й споделят тайни или просто ще си говорят с нея.

 

 

 

Тази, наглед елементарна, игра с кукли има изключително важно значение за развитието на децата. По този начин те ще изградят свой морален компас. Ще се научат да разпознават и назовават емоциите си и да ги изразяват. Ще могат да тестват правилата и границите по безопасен за себе си и другите начин. Ще развият емпатия, състрадателност, грижовност, толерантност към различните, критично мислене и адекватни реакции в различни социални ситуации.

                         Logostore2

Сфери на въздействие:

• Емоционална интелигентност

• Комуникативни умения

• Адекватно социално поведение

• Съпричастност и състрадателност

• Чувство за отговорност

• Самоувереност и критичност

• Въображение и творческо мислене

 

Емпатичните кукли ще откриете в Логопедичен магазин и Специалните деца.

Logo-store ще представи своите продукти по време на Конференция "Приложна Логопедия" 2024. 

*спонсориран материал

Как най-лесно учат децата?

clever-book-logoКак най-лесно учат децата? Вероятно има много отговори на този въпрос, но ние в издателство „Клевър Бук“ вярваме, че най-ефективният и лесен начин е чрез игра. Нашата мисия е не просто да учим, а да стимулираме естествено заложените способности на всяко дете така, че то да ги развива и надгражда – с малка помощ от нас, възрастните, разбира се . Във всеки наш продукт влагаме много мисъл и внимание, като разчитаме както на наблюденията си върху деца, така и на съветите на професионалисти. И се радваме, когато това се оценява от децата и родителите.

 

Особено важна за нас е положителната обратна връзка от специалисти, работещи с деца – логопеди, учители, психолози. Ето кои са продуктите, които най-често се поръчват от тях:

Иновативни инструменти за улесняване на езиковото развитие: 

                                                "Разкажи ми история“

razkaji mi bg 3d 1

 Тези карти пъзел приканват децата да се впуснат в забавни приключения, разказвайки 10 истории от детското ежедневие. Всяка история се състои от 3 сцени, които децата трябва да открият, подредят и опишат. Ситуациите предразполагат към допълнителни дискусии с детето: А вие имате ли домашен любимец? Той прави ли бели? Разкажи ми някоя от тях! и т.н.

С подходящи насоки от специалист, картите „Разкажи ми история“ подпомагат развитието на експресивен език и умения за критично мислене по време на речевите сесии.

 

 

 

                                               „Играя и уча с буквите“

225008 b

 

 Образователните карти „Играя и уча с буквите“ са друг ресурс, който може да помогне за фонологичното осъзнаване и разпознаване на букви. С тях децата лесно развиват и затвърждават знанията си за буквите и тяхното печатно изписване. Включените допълнителни игри развиват буквено-звукови асоциации и фини двигателни умения, които са от съществено значение за развитието на речника и грамотността.

 

 

 

 

 

                                            “100 игри за света и буквите “

100-igri-za-sveta-i-bukvite

 

 „100 игри за света и буквите“ е цяло съкровище от забавни дейности, които подпомагат обогатяването на речниковия запас и развитието на когнитивните способности на децата. В тях има включени най-различни теми – от ежедневни предмети до природа и професии, а игрите, с които те са представени, допълнително развиват наблюдателността и съобразителността и стимулират езиковото развитие по време на терапевтичните сесии.

Илюстрациите са реализирани така, че върху тях да може да се добавят още допълнителни игри извън тази, която е описана с текст.

Ние от издателство „Клевър Бук“ разбираме значението на вашата мисия. Нашите продукти са създадени с много труд, любов и помощ от професионалисти. За нас е радост да подкрепим логопедите в тяхната мисия – да дадат възможност на децата да придобият нужните комуникативни умения, които ще им служат цял живот. Затова осигуряваме поредица от отстъпки и бонуси, които да направят работата ви по-лесна и ефективна – единственото, което трябва да направите, е да се регистрирате на сайта ни – cleverbook.net, като изберете опцията „преподавател“. Ще се радваме да подкрепим вашата мисия!

Издателство "Клевър Бук" ще представи своите продукти по време на Конференция "Приложна Логопедия" 2024. 

*спонсориран материал

Висши корови функции

speech-topicКрайният мозък е най-младата и съвършена структура в еволюцията на нервната система. Към крайния мозък спадат кората на големите полукълба, подкоровото бяло вещество, подкоровите ядра, страничните мозъчни стомахчета и мазолестото тяло. Съставен е от две полукълба, разделени чрез дълбока цепнатина, в дъното на която лежи мазолестото тяло, чрез което се свързват. Кората на крайния мозък е силно нагъната, формирайки дълбоки бразди(sulci), които ограждат изпъкнали гънки или извивки(gyri).

Прочети още...

Главен мозък. Части и функции.

brain 1Главният мозък е разположен в черепната кухина. При възрастен индивид достига тегло от 1250 гр. до 1350 гр. С възрастта масата му се променя, като по-интензивно се увеличава до 9 г. възраст. При новородено е 390 гр, а на 9 годишна възраст е 1150 гр. След деветата година масата на главния мозък много бавно се увеличава и достига максимума си около двадесетата година. Нарастването на мозъка се дължи, от една страна, на способността на клетките на невроглията да се размножават.

Прочети още...

Особености в общуването и говоренето при децата с аутизъм и ролята на логопеда в работата с тях

             Ежегодна кампания "Стани автор в Логопедия.БГ"

any manoleva

 Автор на статията е  Анна Манолева - логопед в Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с проблеми от аутистичния спектър,

гр. София

 

 

 I.Какво означава "вербални деца с аутизъм" и кое е специфичното при тях  

Когато говорим за вербални деца с аутизъм, разграничаваме 2 основни групи деца:

  1. деца, които сега проговарят
  2. деца, които говорят ехолалично
     
    Прочети още...

Комуникативни нарушения при деца с интелектуални затруднения

Maria Bliznakova

Ежегодна кампания "Стани автор в Логопедия.БГ"

Автор на статията е Мария Близнакова - логопед в Ресурсен център за ПИОВДУ със СОП – гр. Пловдив

 

 

Изследванията показват, че по най – различни причини комуникативните нарушения при децата с интелектуални затруднения са твърде разнообразни и широко разпространени. Тези факти оказват отрицателно отражение в процеса на обучението още в първи клас. Имат негативно отражение за формирането на устната и писмената реч, затруднява се цялостното комуникативно развитие.

Прочети още...

Страница 2 от 7

Free business joomla templates