Статии

Общи предупредителни признаци за диспраксия в предучилищна възраст

dyspraxia logopedia.bg Има ли вашето малко дете лоши двигателни умения, дори когато прави нещо толкова просто като миенето на зъбите? Изглежда ли вашето дете, така сякаш знае какви думи да използва, но не може да координира мускулите на устата, така че да изрече думата? Детето Ви често ли се удря в неща или хора, забелязали ли сте слаб захват на ръката?Диспраксия е нарушение, което засяга моторните умения, развитието, силата и координацията и може да бъде причина за трудностите на детето. Въпреки че, диспраксия не е когнитивно увреждане (LD), много деца с обучителни трудности, също показват признаци на диспраксия.

Прочети още...

Летни занимания за деца и родители

summerЛятото е тук! Децата са свободни, а в най - добрия случай и родителите им. Ако се чудите на какво да играете това лято - вижте нашите летни предложения. Направихме специален подбор на занимания за учене и игра, за развитие на фината моторика и концентрация на вниманието, а ако сте успели да запазите и детето в себе си - гарантираме "суперско забавление"!

 

 

Прочети още...

Стратегии за учене при деца с дислексия

disleksia - logopedia.bgНяма две еднакви деца с дислексия. Проявите на нарушението са различни, затрудненията при преработката на информацията могат значително да варират - съответно и стратегиите за учене следва да бъдат различни.Често, в процеса на обучение на деца с дислексия, се стига до взаимни обвинения между родители и преподаватели и търсене на вина за несъответстващите резултати и възможностите на детето. Дислексията не е резултат от лошо обучение или възпитание, нито е в резултат на мързел, недостатъчно учене или нежелание за развитие.

Прочети още...

Какво е дислексията и как да я разпознаем?

dyslexia - logopedia - bgДислексията е нарушение, за което в последните години често се говори и въпреки това все още се срещат определения като         „ болест“ или „увреждане“. Дислексията не е болест или увреждане, а нарушение, което засяга близо 10 % от населението на света.В групата на децата с дислексия не се включват деца с обучителни проблеми в резултат на зрителна, слухова или моторна недостатъчност, умствено изоставане,

Прочети още...

Детското зрение

kids visionЗрението е едно от петте сетива и представлява способността ни да възприемаме образи чрез очите.Наличието на добро зрение е важен фактор за развитието на децата.Нарушеното зрение е изключващ фактор за много нарушения, обект на логопедичната терапия, като дислексия, дисграфия и др. През какви етапи преминава развитието на детското зрение и как да подпомогнем неговото развитие?

Прочети още...

Игри за развитие на фината моторика от раждането до третата година на детето

pisaneРазвитието на моториката е много важен елемент в общото развитие на децата.Първоначално те развиват основно общата моторика – умения за сядане, пълзене, ходене.Постепенно започват да развиват уменията си свързани с фината моторика - координация око – ръка, хващане на предмети, поставяне на предмети един в друг/ един над друг.Развитието на фината моторика при децата е дълъг процес, като освен за общото развитие, той играе важна роля и за развитието на говора.На какво да играем за да подпомогнем развитието на фината моторика на детето?

Прочети още...

10 съвета за облекчаване на заекването

zaekvaneЗаекването представлява нарушение на плавността на речта и се среща при 5% от децата и възрастните.То засяга по-често момчетата, като средното съотношение е 5/1 момчета спрямо момичета. Освен ясно доловимото накъсване на речта, често се наблюдава и удължаване на звукове, на срички, разделяне на думата, вмъкване на допълнителни звукове, тикове, изпотяване и др. Вижте съветите на специалистите за облекчаване на заекването:

Прочети още...

Детският слух

hearcall1Слухът е едно от петте сетива и представлява способността за възприятие на звуци посредством ухото.Наличието на слух е едно условията за появата и развитието на речта при децата.Счита се, че детето притежава недоразвито (първично) чуване от двадесетата седмица на бременността. Чуването се развива напълно до раждането. Бебетата са в състояние да чуват звуци, идващи извън тялото на майката, като при това чуват нискочестотните звуци много по-добре от високочестотните.

Ориентировъчни етапи на развитие на слуха при бебетата през първата година:

Прочети още...

Трудната математика

numЗатрудненията в овладяването на математическите умения се отнасят към специфичните обучителни трудности.Терминът, който логопедите използват е дискалкулия.За дискалкулия говорим, когато нивото на математическите умения е под очакваното за възрастта на детето и неговото интелектуално, езиково и моторно развитие.

Най – често това нарушение се открива и диагностицира в начална училищна възраст, но има индикации за възможната му поява и в много по – ранна възраст.На какво да обърнем внимание:

 

Прочети още...

Семинар " Ранно детско развитие и превенция на комуникативните нарушения"

babyplay
 

                                                    Реклама      

Периодът на ранното детство е от изключителна важност за развитието на децата. Едни от най – важните аспекти в този период са стимулация на сетивата, ранно общуване, овладяване на емоциите и ранно учене. Доброто познаване на физиологичното, когнитивното и езиковото развитие и правилно подаваните стимули в тази възраст, могат значително да подпомогнат детето в неговото израстване, както и да изиграят важна роля в превенцията на комуникативните нарушения. В този период от своето развитие децата най – често се намират в уютната среда на семейството и единственото от което имат нужда е активни родители за щастливо детство.

Какво още ще научите:

Прочети още...

Неправилно произношение на говорни звукове - артикулационни нарушения

artikulacionni narusheniaНеправилното произношение на говорните звукове, освен че е най – често срещаното комуникативно нарушение в детска възраст е и най – неглижираното такова. Понякога, възрастните членове на семейството не обръщат внимание на нарушеното произношение на звукове или го намират за „сладко“ или имат обяснение за него от типа : „ и баща му/ майка му/ леля му/ така говореше на неговата възраст..“.В други случаи, родителите започват да се притесняват за произношението на много ранен етап от развитието на детето – пример от практиката: „ Аз съм се научила да казвам „р“ на две годишна възраст, а сина ми е на три години и все още не го казва..“

Всяко дете има свой естествен ход на развитие и все пак етапите трябва да се спазват.Ще се опитаме да дадем отговори на най - често задаваните въпроси по темата.

Прочети още...

Страница 3 от 6

Free business joomla templates