Статии

Обучителни трудности – митове и факти.

math disabilitiesОбучителни трудности(ОТ) е общ термин, който се използва за описание на различни видове проблеми в усвояването на учебния материал. Най-често са засегнати уменията за четене, писане, смятане, разбиране, буквуване /спелуване/. Могат да окажат влияние и върху координацията, вниманието, паметта, емоционалната зрялост и социалните умения. Обучителните трудности при различните индивиди могат да варират както в степента на засягане на отделната област,

Прочети още...

Играта на играчките 2

ii2Възраст 12 – 24 месеца  

Периодът между първата и втората година от живота на детето е свързан с много динамични промени: то открива триизмерното пространство, благодарение на ходенето; обогатява възможностите за разбиране на езика и за изговаряне, развива схемата на тялото си и подобрява и разширява манипулативните си умения.Специалистите наричат този период „сензомоторен”, защото детето учи през движенията и сетивата си. За разлика от първата част на периода (от раждането до първата година), когато родителя управлява и обосредства тези процеси, през актуалната за нас възраст детето като че ли води

Прочети още...

Играта на играчките 1

baby4Франклин уви ръката си в одеалото на Хариет, направи муцунка на кученце и започна да лае:

-Бау! Бау!

Хариет се заля в щастлив смях.

-Разбра ли, Франклин? – попита мама Костенурка, Хариет е щастлива не заради твоето куче Сами. Не Сами я забавялява, а ти – нейният по-голям брат”

Полет Буржоа и Бренда Кларк,

„Франклин и сестричката му Хариет”

Откриването и купуването на подходяща играчка за бебето е сериозно предизвикателство – разнообразието е огромно и всяка играчка обещава да е „най - добрата“. Изборът ни всъщност трябва да бъде основан на наличните и предстоящите в близко бъдеще двигателни умения на детето,

Прочети още...

Дефицит на вниманието и/или хиперактивност в детска възраст – 1 част

ADHDДефицит на вниманието и/или хиперактивност е едно от най-честите нарушения в детска възраст. Според официалната статистика на националната здравна служба в САЩ за 2011г.броят на децата /3г. – 17г./ с това нарушение достига 8.4 % от популацията, което в цифри е 5.2 милиона деца. Симптомите на нарушението дефицит на вниманието и хиперактивност, познато и като хиперактивност и/или дефицит на вниманието/ХАДВ/, включват

Прочети още...

Второ мнение при нарушения в развитието

ID-100110570Как изследване на мозъка на деца с нарушения в развитието помага за точното им диагностициране?

Адити Шанкардас е невролог, ръководи неврофизиологичната лаборатория към департамент "Комуникативни нарушения" в Държавен калифорнийски университет. Ето какво споделя тя във видеото:

"Проучването показва, че 50% от децата, почти 50% от децата, на които е поставена диагноза аутизъм, всъщност страдат от скрити мозъчни пристъпи.  Eлектроенцефалограмитe разкриват много специфични проблеми, скрити вътре в мозъците им, които не е имало начин да се открият чрез поведенческите им оценки. Тези електроенцефалограми ни позволиха да осигурим на тези деца много по-точна неврологична диагноза и много по-насочено лечение.

Вижте в това видео!

 

Най-честите грешки, които правят родителите на деца с комуникативни нарушения

roditelski greshki logopediaBGКомуникативните нарушения са едни от най-разпространените в детска възраст. Причините за появата им са различни, но е много малка вероятността, вие като родители да сте виновни за това. По-скоро говорим за различни нагласи, които съществуват в обществото и на които родителите често се подчиняват, дори да осъзнават, че не са правилни.Терапевтите често се сблъскват с повтарящи се грешки, които родителите допускат,

Прочети още...

Как да стимулираме развитието на говора при кърмачетата ?

govor kurmachetaОт момента на раждането започва интензивното развитие на всички органи и системи на детето. В рамките на първата година започва и развитието на езика и говора при кърмачетата. Много родители смятат, че през първите месеци няма смисъл да полагат усилия за развитие на говора на бебето, но специалистите отдавна препоръчват стимулирането на умения за взаимодействие между дете и родител от първите минути след раждането.

Прочети още...

Летни занимания за деца и родители 2

Лятната ваканция е един от любимите ни "сезони". Дълги, слънчеви дни с много игри на открито и много смях. Ако първия месец почивка на децата вече е поизчерпил запасите ви с идеи за лятото - вижте това:

Кликнете на снимките за да видите видео урок - как се правят експериментите :)

  toweregg geode

 

 

 

 

 

        

Прочети още...

Общи предупредителни признаци за диспраксия в предучилищна възраст

dyspraxia logopedia.bg Има ли вашето малко дете лоши двигателни умения, дори когато прави нещо толкова просто като миенето на зъбите? Изглежда ли вашето дете, така сякаш знае какви думи да използва, но не може да координира мускулите на устата, така че да изрече думата? Детето Ви често ли се удря в неща или хора, забелязали ли сте слаб захват на ръката?Диспраксия е нарушение, което засяга моторните умения, развитието, силата и координацията и може да бъде причина за трудностите на детето. Въпреки че, диспраксия не е когнитивно увреждане (LD), много деца с обучителни трудности, също показват признаци на диспраксия.

Прочети още...

Летни занимания за деца и родители

summerЛятото е тук! Децата са свободни, а в най - добрия случай и родителите им. Ако се чудите на какво да играете това лято - вижте нашите летни предложения. Направихме специален подбор на занимания за учене и игра, за развитие на фината моторика и концентрация на вниманието, а ако сте успели да запазите и детето в себе си - гарантираме "суперско забавление"!

 

 

Прочети още...

Стратегии за учене при деца с дислексия

disleksia - logopedia.bgНяма две еднакви деца с дислексия. Проявите на нарушението са различни, затрудненията при преработката на информацията могат значително да варират - съответно и стратегиите за учене следва да бъдат различни.Често, в процеса на обучение на деца с дислексия, се стига до взаимни обвинения между родители и преподаватели и търсене на вина за несъответстващите резултати и възможностите на детето. Дислексията не е резултат от лошо обучение или възпитание, нито е в резултат на мързел, недостатъчно учене или нежелание за развитие.

Прочети още...

Страница 2 от 5

Free business joomla templates