Статии

Вродени цепнатини на устната и/или небцето

В ранния стадий на бременността отделните части на лицето се развиват самостоятелно, след което се съединяват. Понякога, някои части не се сливат напълно, което определя и появата на цепнaтина. Съществуват различни видове цепнатини с различна тежест.

Цепнатина на устната


Цепнатината на устната е състояние, при което горната устна не е цялостно завършена. Изглежда, като че ли има разрез на устната. Може да варира от лека резка на червената част от устната до пълното и  разделяне по единия или двата разцепени ръба на устната, нагоре до носа. Цепнатината може да бъде едностранна или двустранна, в зависимост от това дали са засегнати едната или двете части на горната устна.

Прочети още...

Развитие на детския глас

singerНай-младата функция, от функциите на гръкляна, е фонаторната. Той основно е свързан с дихателната функция поради особеното си местоположение - при кръстосването на дихателния и храносмилателния път, като във връзка с това той има и защитна функция, като притежава и ролята на сфинктер, тъй като предпазва долните дихателни сегменти от попадане на ненужни тела.
Фонаторната функция се осъществява от високо диференцирани и координирани движения на гласните връзки. Във филогенетичен план за пръв път у земноводни /саламандри/ на основата на защитния механизъм се появява фонаторната функция, която се диференцира при бозайниците, за да достигне съвършенството си при човека.

Прочети още...

Хиперактивност и дефицит на вниманието

 

hyperХиперактивност и дефицит на вниманието е нарушение на поведението в детска възраст, при което изразеното двигателно безпокойство води до нарушение в концентрацията на вниманието и предизвиква значителни затруднения при изпълнение на структурирани задачи. Представлява комплекс от симптоми, от които водещи са: дефицит на внимание, хиперактивност и импулсивност.Симптомите се появяват в ранно детство, но могат да продължат и в зряла възраст. Хиперактивността е нарушение на поведението, отразяващо се на процесите на ученето и училищните умения.

Прочети още...

Какво представлява Синдром на Даун?

През далечната 1866 г. английският доктор Down описва клиничните белези на синдром, който днес носи неговотo име. През 1959г. Lejeune и Jacobs установяват, че Синдромът на Даун е резултат от Тризомия 21. Това е най-често срещаната генетична аномалия, която се дължи на една допълнителна хромозома в 21-ата хромозомна двойка. Хората с този синдром имат в кариотипа си 47 хромозоми вместо 46, както всички останали. Честота на раждане на индивид със Синдром на Даун е приблизително 1 на 700, и тя е еднаква във всички страни, всички раси и всички социални групи. Годишно в България се раждат около 100 такива деца. Най-важното нещо, което трябва да се знае за хората със Синдром на Даун е, че те са по-скоро подобни на останалите, отколкото различни от тях.

Прочети още...

Арт-терапията като подход при децата, които наричаме „различни”.

artВсички деца, всички хора, са различни. Ние, в качеството си на професионалисти, забелязваме и обследваме различията, и когато тези различия не позволяват на дадено дете да се социализира, ние се намесваме.  Работата върху различията-симптоми е възможна само, когато се отнесем към тях професионално. Често хората се плашат от тях и ги избягват, слагайки им „етикети”, например „ това дете е непослушно, лигаво, глупаво” и т.н. Но бягството по този начин не решава проблема. Най-важното при тези случаи е да си задаваме

Прочети още...

Афазия - какво трябва да знаем?

question markАфазията е нарушение, при което е увредена способността за общуване. Обикновено настъпва внезапно, след удар или нараняване на главата. Може да се появи и постепенно, вследствие на бавно растящ мозъчен тумор. Афазията може да засегне способността на човек да произвежда и разбира устния и писмения език. Степента на нарушението зависи от локализацията и характера на мозъчната увреда. Според данните на американската Национална Асоциация за Афазия нарушението се открива при един на 250 души, обикновено по – възрастни лица.Първоначално лечението на афазията се изразява в прилагането на логопедична терапия, която се фокусира върху повторното учене и упражняване на езика

Прочети още...

Какво да очакваме на първото си посещение при логопед?

slide-4Първата среща с избраният от Вас терапевт е много важна за бъдещата Ви съвместна работа.Това е момента за запознаване и разяснения.
Какви са Вашите наблюдения върху говора на детето Ви,кой Ви е насочил към специалист,както и за започване на диагностичният процес.


      Всяко логопедично изследване започва с "Фамилна анамнеза"./Виж статията "Карта за определяне на логопедичен статус"/.
      В тази част от обследването се записват най-общи данни за семейството,езиковата среда на детето,наблюдава ли се наследствено това нарушение и т.н.
      Не се притеснявайте да отговаряте на въпросите на Логопеда.Те са в помощ на диагностичния процес,конфиденциални са и не се предоставят на трети лица.

Прочети още...

Кога е най-добре да посетите логопед?

MP900446486Преди да заведете детето си на Логопед е добре да се запознаете с нормата за речево и езиково развитие за български език.Трябва да имате предвид, че тя не е статична и отклонение от шест месеца не е фатално.И все пак, добре е да се обърнете към специалист, ако:               

       - до тригодишна възраст детето Ви не говори.

  Ако в предучилищна възраст детето Ви :

   - има проблем с разпознаването  на цветовете и техните имена

   - не се ориентира в посоките ляво-дясно, горе-долу

Прочети още...

Норма за езиковото развитие на деца

dad2Съществуват няколко скали за развитието на детската реч.Моля, имайте предвид, че отклонение от няколко месеца е нормално.В случай, че забележите големи разлики се обърнете към специалист!

0 месец:
      Плаче интензивно при неприятни усещания. Прочети още...

Страница 6 от 6

Free business joomla templates