Статии

Стратегии за учене при деца с дислексия

disleksia - logopedia.bgНяма две еднакви деца с дислексия. Проявите на нарушението са различни, затрудненията при преработката на информацията могат значително да варират - съответно и стратегиите за учене следва да бъдат различни.Често, в процеса на обучение на деца с дислексия, се стига до взаимни обвинения между родители и преподаватели и търсене на вина за несъответстващите резултати и възможностите на детето. Дислексията не е резултат от лошо обучение или възпитание, нито е в резултат на мързел, недостатъчно учене или нежелание за развитие.

Прочети още...

Какво е дислексията и как да я разпознаем?

dyslexia - logopedia - bgДислексията е нарушение, за което в последните години често се говори и въпреки това все още се срещат определения като         „ болест“ или „увреждане“. Дислексията не е болест или увреждане, а нарушение, което засяга близо 10 % от населението на света.В групата на децата с дислексия не се включват деца с обучителни проблеми в резултат на зрителна, слухова или моторна недостатъчност, умствено изоставане,

Прочети още...

Детското зрение

kids visionЗрението е едно от петте сетива и представлява способността ни да възприемаме образи чрез очите.Наличието на добро зрение е важен фактор за развитието на децата.Нарушеното зрение е изключващ фактор за много нарушения, обект на логопедичната терапия, като дислексия, дисграфия и др. През какви етапи преминава развитието на детското зрение и как да подпомогнем неговото развитие?

Прочети още...

Игри за развитие на фината моторика от раждането до третата година на детето

pisaneРазвитието на моториката е много важен елемент в общото развитие на децата.Първоначално те развиват основно общата моторика – умения за сядане, пълзене, ходене.Постепенно започват да развиват уменията си свързани с фината моторика - координация око – ръка, хващане на предмети, поставяне на предмети един в друг/ един над друг.Развитието на фината моторика при децата е дълъг процес, като освен за общото развитие, той играе важна роля и за развитието на говора.На какво да играем за да подпомогнем развитието на фината моторика на детето?

Прочети още...

10 съвета за облекчаване на заекването

zaekvaneЗаекването представлява нарушение на плавността на речта и се среща при 5% от децата и възрастните.То засяга по-често момчетата, като средното съотношение е 5/1 момчета спрямо момичета. Освен ясно доловимото накъсване на речта, често се наблюдава и удължаване на звукове, на срички, разделяне на думата, вмъкване на допълнителни звукове, тикове, изпотяване и др. Вижте съветите на специалистите за облекчаване на заекването:

Прочети още...

Детският слух

hearcall1Слухът е едно от петте сетива и представлява способността за възприятие на звуци посредством ухото.Наличието на слух е едно условията за появата и развитието на речта при децата.Счита се, че детето притежава недоразвито (първично) чуване от двадесетата седмица на бременността. Чуването се развива напълно до раждането. Бебетата са в състояние да чуват звуци, идващи извън тялото на майката, като при това чуват нискочестотните звуци много по-добре от високочестотните.

Ориентировъчни етапи на развитие на слуха при бебетата през първата година:

Прочети още...

Трудната математика

numЗатрудненията в овладяването на математическите умения се отнасят към специфичните обучителни трудности.Терминът, който логопедите използват е дискалкулия.За дискалкулия говорим, когато нивото на математическите умения е под очакваното за възрастта на детето и неговото интелектуално, езиково и моторно развитие.

Най – често това нарушение се открива и диагностицира в начална училищна възраст, но има индикации за възможната му поява и в много по – ранна възраст.На какво да обърнем внимание:

 

Прочети още...

Семинар " Ранно детско развитие и превенция на комуникативните нарушения"

babyplay
 

                                                    Реклама      

Периодът на ранното детство е от изключителна важност за развитието на децата. Едни от най – важните аспекти в този период са стимулация на сетивата, ранно общуване, овладяване на емоциите и ранно учене. Доброто познаване на физиологичното, когнитивното и езиковото развитие и правилно подаваните стимули в тази възраст, могат значително да подпомогнат детето в неговото израстване, както и да изиграят важна роля в превенцията на комуникативните нарушения. В този период от своето развитие децата най – често се намират в уютната среда на семейството и единственото от което имат нужда е активни родители за щастливо детство.

Какво още ще научите:

Прочети още...

Неправилно произношение на говорни звукове - артикулационни нарушения

artikulacionni narusheniaНеправилното произношение на говорните звукове, освен че е най – често срещаното комуникативно нарушение в детска възраст е и най – неглижираното такова. Понякога, възрастните членове на семейството не обръщат внимание на нарушеното произношение на звукове или го намират за „сладко“ или имат обяснение за него от типа : „ и баща му/ майка му/ леля му/ така говореше на неговата възраст..“.В други случаи, родителите започват да се притесняват за произношението на много ранен етап от развитието на детето – пример от практиката: „ Аз съм се научила да казвам „р“ на две годишна възраст, а сина ми е на три години и все още не го казва..“

Всяко дете има свой естествен ход на развитие и все пак етапите трябва да се спазват.Ще се опитаме да дадем отговори на най - често задаваните въпроси по темата.

Прочети още...

Великденски занимания за деца и родители

С наближаването на Великден потърсихме различни идеи за занимавки за деца и родители.Нашият избор включва идеи, които могат да се изработят лесно, но са много красиви.Забавлявайте се!

easter11.Украса "Великденско яйце":

- сгънете лист на две

- изрежете полукръг и го отстранете

- залепете тънки цветни ленти от едната страна, направете дупчица с клечка за зъби и завържете конеца

 - оформете овал и го изрежете

 

 

Прочети още...

10 признака за дисграфия

childwriting 1293249cДисграфия или разстройство на възможността за писане е нарушение, което обикновенно предизвиква тревога в ранна училищна възраст при започване на процеса за ограмотяване на детето.Понякога, родителите и преподавателите, неглижират проблема като обвиняват детето, че е мързеливо, не е достатъчно старателно или просто се глези.Трябва да се вземе предвид, че състоянието на писането не се подобрява само с повече старание и диктовки. Предлагаме Ви списък с най – лесно откриваемите признаци за дисграфия:

Прочети още...

Страница 3 от 6

Free business joomla templates