Статии
10 съвета за облекчаване на заекването
Заекването представлява нарушение на плавността на речта и се среща при 5% от децата и възрастните.То засяга по-често момчетата, като средното съотношение е 5/1 момчета спрямо момичета. Освен ясно доловимото накъсване на речта, често се наблюдава и удължаване на звукове, на срички, разделяне на думата, вмъкване на допълнителни звукове, тикове, изпотяване и др. Вижте съветите на специалистите за облекчаване на заекването:
Детският слух
Слухът е едно от петте сетива и представлява способността за възприятие на звуци посредством ухото.Наличието на слух е едно условията за появата и развитието на речта при децата.Счита се, че детето притежава недоразвито (първично) чуване от двадесетата седмица на бременността. Чуването се развива напълно до раждането. Бебетата са в състояние да чуват звуци, идващи извън тялото на майката, като при това чуват нискочестотните звуци много по-добре от високочестотните.
Ориентировъчни етапи на развитие на слуха при бебетата през първата година:
Прочети още...Трудната математика
Затрудненията в овладяването на математическите умения се отнасят към специфичните обучителни трудности.Терминът, който логопедите използват е дискалкулия.За дискалкулия говорим, когато нивото на математическите умения е под очакваното за възрастта на детето и неговото интелектуално, езиково и моторно развитие.
Най – често това нарушение се открива и диагностицира в начална училищна възраст, но има индикации за възможната му поява и в много по – ранна възраст.На какво да обърнем внимание:
Прочети още...
Семинар " Ранно детско развитие и превенция на комуникативните нарушения"
Реклама
Периодът на ранното детство е от изключителна важност за развитието на децата. Едни от най – важните аспекти в този период са стимулация на сетивата, ранно общуване, овладяване на емоциите и ранно учене. Доброто познаване на физиологичното, когнитивното и езиковото развитие и правилно подаваните стимули в тази възраст, могат значително да подпомогнат детето в неговото израстване, както и да изиграят важна роля в превенцията на комуникативните нарушения. В този период от своето развитие децата най – често се намират в уютната среда на семейството и единственото от което имат нужда е активни родители за щастливо детство.
Какво още ще научите:
Прочети още...Неправилно произношение на говорни звукове - артикулационни нарушения
Неправилното произношение на говорните звукове, освен че е най – често срещаното комуникативно нарушение в детска възраст е и най – неглижираното такова. Понякога, възрастните членове на семейството не обръщат внимание на нарушеното произношение на звукове или го намират за „сладко“ или имат обяснение за него от типа : „ и баща му/ майка му/ леля му/ така говореше на неговата възраст..“.В други случаи, родителите започват да се притесняват за произношението на много ранен етап от развитието на детето – пример от практиката: „ Аз съм се научила да казвам „р“ на две годишна възраст, а сина ми е на три години и все още не го казва..“
Всяко дете има свой естествен ход на развитие и все пак етапите трябва да се спазват.Ще се опитаме да дадем отговори на най - често задаваните въпроси по темата.
Прочети още...10 признака за дисграфия
Дисграфия или разстройство на възможността за писане е нарушение, което обикновенно предизвиква тревога в ранна училищна възраст при започване на процеса за ограмотяване на детето.Понякога, родителите и преподавателите, неглижират проблема като обвиняват детето, че е мързеливо, не е достатъчно старателно или просто се глези.Трябва да се вземе предвид, че състоянието на писането не се подобрява само с повече старание и диктовки. Предлагаме Ви списък с най – лесно откриваемите признаци за дисграфия:
Планираният билингвизъм - въпроси, които възникват
Една голяма част от билингвистичните деца овладяват езиците по естествен начин, пораствайки в обкръжение, което изисква владеенето на два или повече езика. При благоприятни психосоциални фактори, техният билингвизъм се развива без никакво лингвистично планиране от страна на семейството им. Но, все повече родители искат да вземат в свои ръце двуезичното развитие на децата си още от най-ранно детство.
Ранни признаци на аутистичните деца / 2 - 5 години/
Аутистичните деца в ежедневното си поведение проявяват следните характеристики:
- те са напълно безразлични към това, което става около тях, индиферентни към обкръжението;
- не създават контакт с очи и виждат лицата като прозрачни тела, погледът им минава като че ли през тялото;
- не говорят и не проявяват желание за контакт;
- създават впечатлението на глухи, а в същото време имат остър слух за определени шумове и проявяват интерес към Прочети още...
Контакти на Ресурсните центрове в България
По молба на родители, публикуваме отново списъка на Ресурсните центрове в България.Молим, ако срещнете неточна информация по - долу да ни информирате и изпратите актуална такава на имейл:
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
.
Контакти:
Прочети още...
15 идеи за децата в дъждовните дни
Студеното, мъгливо или дъждовно време е предизвикателство за всеки родител.Децата, които са лишени от възможноста да излязат навън и да играят бързо могат да Ви превърнат в кълбо от нерви.Открихме няколко прекрасни идеи в различни сайтове и блогове, които ще Ви помогнат да играете, да се забавлявате и да учите.Предлагаме Ви нашият избор от 15 идеи, с които децата ще се забавляват цял ден!
Прочети още...
„Ъ – ъ – ъ!“ или кога ще проговори детето?
Когато детето Ви е навършило две години, но все още не говори, то вече можем да обсъждаме изоставане в езиковото развитие.Често,родителите бъркат „изоставане в езиковото развитие“ и „нарушение на езиково развитие“.Изоставането в езиковото развитие не е диагноза, а моментното състояние на развитието на детето в овладяването на езика.Дали става въпрос за нарушение и какво точно е това нарушение – езиково или говорно може да прецени само специалист логопед.
Прочети още...